woensdag, juni 23, 2004

Plannen

Zo de plannen voor juli en augustus zijn gemaakt. Om aan mijn uren te komen heb ik met collega's voor eind juli twee retourjes Texel geregeld. Altijd fijn betalende medepassagiers, ik ben tenslotte maar een gewone loonslaaf.

Daarnaast ga ik samen met een vriend (mede-piloot) medio half augustus naar het veld Billund in Denemarken. Plannen hadden we steeds maar door het slechte weer hebben we dit steeds uitgesteld. We gaan het opnieuw proberen. Tussenlanding op Norveney om te wisselen, dan door naar Billund, daar een hotel pakken en de volgende dag terug. Misschien wel via Groningen ipv Norveney. Kunnen we misschien nog kennismaken met Curtiss. Nou ja, tegen die tijd zien we dat wel.

Als iemand nog leuke of zinnege tips heeft dan hou ik me aanbevolen.

Zal binnenkort ook eens contact opnemen met een instructeur voor de brevetverleningsles. We gaan maar eens 2 instructieuurtjes boeken. Na 2 jaar de boel weer eens goed verfrissen kan nooit kwaad. Je trekt tenslotte niet elke vlucht het gas dicht om de noodlandingsprocedure weer eens te oefenen en een stall oefenen zit er zeker vaak niet in gezien de eisen die er aan de hoogte worden gesteld waarop de stall mag worden uitgevoerd. Ik ben nog steeds van mening dat je op final echt niet zit op te letten als je in een stall raakt. Ik kijk op final alleen maar naar snelheid en je positie tov de baan en dat heel snel wisselend. Heeft iemand er wel ervaring mee en in welke situatie is de stall ontstaan?

Ik meld me later weer met updates.

1 opmerking:

Anoniem zei

Diederik,

laat eens weten als je wat meer weet over Billund. Ik heb precies hetzelfde plan in gedachten, ook deze zomer. Mijn plan is om dan een bezoek aan Legoland te maken.

Groeten,
Marco van Berkel (ww.t-air.nl)