woensdag, juni 09, 2004

Medische keuring

Deze week mijn 2 jaarlijkse medische keuring gehad. Wat een aanfluiting. Ik hoef met mijn PPL maar een categorie 2 keuring dus heel spannend is het allemaal niet.

Toen ik binnen kwam mocht ik direct 174 Euro afrekenen, aangezien dit reeds bekend was schrik ik hier niet zo van.

Ik was wat aan de vroege kant en 2 andere "patienten" waren er nog niet dus ik mocht direct mijn plasje inleveren en werd de bloeddruk en hartslag opgemeten. Al met al 10 minuten maximaal.

Vervolgens kon ik 3 kwartier wachten op de keuring van mijn ogen. Nam ook zo 10 minuten in beslag en vervolgens kon ik weer dik een half uur wachten.

Toen kwam de topper van het keuringsinstituut, de overall keurings arts. Wat een flapdrol. Na wat duw en trek werk aan mijn benen en luisteren van longen en hart kwam hij tot de conclusie dat het wel goed zat. De status werd wel even in de computer ingevoerd: Zo eens even kijken L m , mhmmm eens even kijken klik......... pijltje, pijltje..... zo klaar. Die man vertelde me even daarvoor dat hij al een half uur uitliep (ik had een afspraak om 9:45 dus moet je nagaan als je een afspraak om 16:00 uur hebt......). Inmiddels begreep ik wel hoe dat kwam.

Al met al zijn ze denk ik een half uur met me bezig geweest en heeft het me dik 2 uur en 174 euro gekost. Plannen blijkt heel lastig te zijn :-)

Nou ja, ben weer voor 2 jaar gekeurd.