zaterdag, augustus 11, 2007

JAR-FCL

Ja, ja, 1 okober dan is het zover. Dan moet de conversie van mijn Nationale brevet naar een JAR-FCL brevet hebben plaats gevonden. Om dit te doen moet ik een prof check met een examinator doen. Nadat ik juli al eens even alleen ben wezen vliegen om wat oefeningen te doen (steep turns, noodlanding, etc) had ik ook het idee dat het na 5 jaar vliegen niet onverstandig was om ook maar eens met een instructeur te vliegen voordat ik met een examinator aan de bak zou gaan.

Afgelopen woensdag heb ik de de vlucht met mijn instructeur maar eens gedaan. Gewone bochtjes, steep turns, stalls, noodlandingen en de diverse type landingen passeerde de revue. Het ging eigenlijk allemaal prima, was even vergeten om tijdens de noodlanding op zoek te gaan naar de oorzaak van de mototstoring en die proberen op te lossen. Kleinigheidje, als de motor er in het echie mee stopt ben ik niet bang dat ik dat onderdeel ga vergeten. Enfin, volgende week wordt de prof check gepland en moet het goed gaan. Ik hou je op de hoogte.

1 opmerking:

Radio Roels zei

Hallo,
Leuke site heb je. Ik heb net zelf mijn PPL behaald en het is altijd fijn om verhalen van collega's te lezen. Succes nog!
Lode Roels
http:\\flynovember.blogspot.com