woensdag, januari 24, 2007

VFR on Top

Vandaag maar weer eens even gevlogen. Ik wil binnenkort weer richting Denemarken, Sonderborg (EKSB) gaat het doel worden. Een tijdje geleden ben ik me gaan verdiepen in het VFR on Top vliegen. Het is me nou niet helemaal duidelijk of het nou wel of niet mag maar ik ben er vandaag wel achter gekomen dat je het zonder goede GPS zeker niet moet doen. Vandaag was er ten noorden van EHLE een mooie wolken deken en boven EHLE was het CAVOK. Mooie kans om het VFR on Top maar eens te proberen waarbij ik in de buurt kon blijven van de gaten.

Ik moet zeggen het is wel fantastisch om te doen. Je voelt je dan een echte airliner.

Nadat ik wat had rond getoerd maar weer richting EHLE gevlogen en 2 landingen gemaakt. Baan die in gebruik was de 05, dat betekende dat downwind richting het zuiden was en laat daar nou net de zon onder gaan. Het zicht was zeer slecht. Nou ja goed uitkijken en luisteren naar wat er om je heen gebeurt en dan moet het wel goed gaan. Gelukkig was dit ook het geval.
















Geen opmerkingen: