vrijdag, november 02, 2007

Wederom VFR to Texel




Afgelopen woensdag vond er een seminar op vliegveld Lelystad plaats. Aangezien ik bij het ochtend en het avond programma moest zijn had ik een deel vd ochtend en middag over.



Mooi moment om samen met 2 collega's naar Texel te gaan, daar te lunchen en een aantal zaken te overleggen. Een van de collega's heeft een aantal mooie foto's en filmpjes gemaakt. Normaal vlieg ik altijd over het IJsselmeer richting de noordzee kust om dan naar het noorden te vliegen, de CTR van De Kooy te kruizen en dan naar Texel. Dit keer ging het alleen iets anders. Ik kreeg zowaar niet direct toestemming om de CTR van zuid naar noord te kruizen. Ik diende mij via de vaste reporting points door de CTR te begeven en boven het punt Romeo moest ik even in de holding ivm druk verkeer. Was wel even een moment van werken als je verwacht gewoon lekker langs de kust te kunnen kruizen. Direct een goed leermoment, zorg dat je de kaartjes van een te kruizen CTR bij de hand hebt. Nu had ik die kaartjes nodig voor de reporting points en moest ik ze ergens achter een stoel vandaan vissen. Verder liep de vlucht voorspoedig, al zat het weer niet mee, een wolkenbasis van rond de 1500 voet houdt niet over.

Geen opmerkingen: